|
Post by roel15 on Mar 27, 2017 7:48:46 GMT
Graag advies: Ik wil volgende tour reserveren: www.brewster.ca/attractions-sightseeing/columbia-icefield-glacier-adventure/meer bepaald de 4X4 tour met de Ice explorer op de Athabasca gletsjer in Jasper. De tour zelf meldt dat kinderen onder de 5 jaar gratis mee mogen reizen, maar onze reisagent raadt dit een beetje af. We zouden onze dochter van bijna 2 jaar in een draagrugzak mee dragen. Iemand ervaring met deze tour? Is het effectief de moeite? En voldoende veilig met een bijna 2-jarige? Vriendelijke groeten Roel
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Mar 28, 2017 13:01:46 GMT
Hallo Roel, Het is behoorlijk kostbaar om de gletsjer op te gaan en het is niet echt super bijzonder eenmaal boven mag je even "binnen de lijntjes" de gletsjer op. Om een indruk te krijgen kan je ff op youtube kijken en dan beslissen. Gr. Tom youtu.be/21t5wKMk41E
|
|
|
Post by roel15 on Apr 7, 2017 14:22:43 GMT
Beste Tom
Hartelijk dank voor je reactie en het beeldmateriaal. Ik hoor elders ook gelijkaardige reacties en gaan de tour dan ook laten, de sky walk gaan we wel doen.
Groetjes
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Apr 7, 2017 15:48:18 GMT
Hallo Roel,
Graag gedaan en hopelijk hebben jullie mooi weer als je de skywalk gaat doen want het uitzicht is daar schitterend.
Gr. Tom
|
|
|
Post by robert on Apr 9, 2017 13:34:21 GMT
Beste Tom Hartelijk dank voor je reactie en het beeldmateriaal. Ik hoor elders ook gelijkaardige reacties en gaan de tour dan ook laten, de sky walk gaan we wel doen. Groetjes Het komt op mij ook over als iets wat leuk is voor de 'haastige' en gemakzuchtige toerist, vrij kostbaar is en niet zo bijzonder is - helemaal niet al je al op menig gletsjer hebt gestaan in Zwitserland in diverse seizoenen. Ik sla het dan ook heel bewust over. Ook die Skywalk, bij de Grand Canyon (west) hebben ze net zo iets. Ook duur en als je goed plant en voorbereid kun je op andere plekken (North & South Rim) veel mooiere (uitzicht)plekken treffen. Dus als je niet de 'doelgroep' bent van deze 'attracties' dan zou ik ze skippen en lekker je eigen plan trekken.
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Apr 9, 2017 18:39:36 GMT
Wij slaan het ook over want het commercieele druipt er vanaf. Waar nu de skywalk is was vroeger een parkeerplaats waar iedereen gratis van het schitterende uitzicht kon genieten. Maargoed gelukkig is er zoveel moois dat je het met gemak links kan laten liggen.
Gr. Tom
|
|
|
Post by roel15 on Apr 10, 2017 21:59:54 GMT
Het is de eerste keer dat we naar Banff en Jasper reizen. We hebben er dus echt geen idee van. Mede doordat het op en top hoogseizoen is wanneer we er arriveren en de toegang in alle parken gratis is, bekijk ik vooraf al even wat de moeite is om te reserveren.
Zo zie ik dat je zowel in Banff, Jasper als Whistler wel een Gondol kunt nemen. Aangezien de toegangsprijzen zeer hoog liggen wou ik even navragen welke volgens jullie de meest interessante is. We reizen immers met een 1,5-jarige. Zowel mijn partner als ikzelf zijn beide wel stevige tochten gewend, maar we hebben dit nog nooit eerder ondernomen met een 1,5-jarige in een draagrugzak.
Groetjes
|
|
|
Post by Marjolein on Apr 12, 2017 0:21:58 GMT
Ik kan niet mee praten over de gondola in Whistler, maar misschien kun je je beslissing af laten hangen van het weer . Als het bewolkt en griijs is, zie je niet zo bijster veel boven op de berg. Daarentegen heb je een fantastisch uitzicht over de Rockies en over Banff en over Jasper als je de gondola neemt in beide plaatsen.
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Apr 12, 2017 6:56:10 GMT
Met al de schitterende uitzichten weet ik niet of een ritje met bijvoorbeeld de sky tram in Jasper 90 dollar waard is, wij gaan er liever van uit eten 😉
Gr. Tom
|
|
|
Post by Jos on Apr 12, 2017 9:37:17 GMT
Vanuit Jasper ga je met de gondola de berg op en vanaf het bovenstation kan je nog een eind verder omhoog wandelen ( tot zelfs in de sneeuw ) en is de keuze vrij wat te doen. Het uitzicht bovenop de berg is ( bij mooi weer ) prachtig en Jasper ziet er dan uit als een miniatuur treinbaan in een prachtige omgeving. Vanaf het bovenstation in Banff kan je via een walkway nog verder omhoog naar boven en het uitzicht alhier vond ik nog mooier als bovenop de berg bij Jasper, maar de wandeling bovenop de Jasper Tramway vond ik weer leuker om te doen. In Whistler ben ik via de stoeltjeslift Blackcomb op gegaan en heb daar eerst rondgewandeld alvorens in de Peak2Peak te stappen en naar Whistler mountain te gaan en dat was een mooie overtocht. Vanaf Whistler mountain nog weer verder omhoog gegaan met de stoeltjeslift naar Whistler summit en vanaf daar is het uitzicht ook erg mooi. Naar beneden weer dezelfde route terug gevolgd via de Peak2Peak en omlaag vanaf Blackcomb en echt genoten. Alledrie zijn aan te raden, maar brengen wel kosten met zich mee inderdaad. Zoals Kendra al aangaf moet je bij alledrie wel rekening houden met het weer en bij slecht weer zie je gewoonweg te weinig en is het zonde van het geld. Tom weet de beste eetgelegenheden in Jasper al jaren feilloos te vinden.......... Jos
|
|
|
Post by roel15 on Apr 14, 2017 12:23:28 GMT
Mede doordat wellicht half de wereld in Banff aanwezig gaat zijn in juli (wanneer wij er ook zijn), wilde ik alvast één gondola vooraf boeken, maar het is inderdaad beter om het weer wat af te wachten. Uiteindelijk hebben we 5 dagen voor Banff en omstreken en 3 voor Jasper uitgetrokken.
Moet ik me bovendien aan wachtrijen verwachten aan die gondola's zonder reservatie, of kan je deze algemeen vrij vlot nemen?
Heerlijk gaan dineren is zeer verleidelijk, maar daar het gedrag van een bijna 2-jarige ook niet valt te voorspellen, gaan we wellicht op zoek naar simpelere eetgelegenheden ;-) Tips i.v.m. goede eetgelegenheden voor kinderen zijn altijd welkom, Tom.
Groetjes
Roel
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Apr 14, 2017 15:45:07 GMT
Hallo Roel,
In jullie geval zou ik L&W's aanraden, een gezellig familie restaurant aan Hazel ave (naast de Esso) Prima eten tegen redelijke prijzen waar je niet hoeft te reserveren.
Gr. Tom
|
|
|
Post by jet on May 4, 2017 22:27:38 GMT
Gelukkig duurt uit-eten gaan in Canada geen uren en is men zeer kindvriendelijk. Overal kinderstoelen en het kindereten komt meestal vrij vlot, tijdens je eigen voorgerecht of als je dat liever hebt met jullie hoofdgerecht, dat vragen ze vaak van tevoren of je kan het zelf aangeven. Erg prettig. Verder komt er altijd wel een kleurblok en potloodjes op tafel. Zelf iets meenemen werkt natuurlijk ook goed.
|
|
|
Post by jet on May 6, 2017 11:13:06 GMT
Geweldige link trouwens naar youtube Tom010. Als je alle filmpjes kijkt hoef je zelf niet meer te gaan. Ik vind het knap dat mensen dat een hele vakantie volhouden om zo consequent alles te filmen. Vind ik trouwens ook van mensen die consequent hun blog kunnen bijhouden. Ik begin altijd heel enthousiast maar na een paar dagen loop ik alweer achter en dan laat ik het maar weer voor wat het is.
|
|
|
Post by Marjolein on May 7, 2017 14:34:36 GMT
Geweldige link trouwens naar youtube Tom010. Als je alle filmpjes kijkt hoef je zelf niet meer te gaan. Ik vind het knap dat mensen dat een hele vakantie volhouden om zo consequent alles te filmen. Vind ik trouwens ook van mensen die consequent hun blog kunnen bijhouden. Ik begin altijd heel enthousiast maar na een paar dagen loop ik alweer achter en dan laat ik het maar weer voor wat het is. ik ben precies hetzelfde. Ik heb een aantal leuke verslagen van het begin van onze vakanties, maar het lijkt alsof we ze nooit afgemaakt hebben!
|
|