|
Post by Kietree on Apr 23, 2017 19:41:16 GMT
Hallo Canada Reisforum,
Voor mijn gevoel lees ik weinig, in het algemeen, over Vancouver Lookout. Ook op de "oude" startpagina/prikbord niet, hier niet.
Is het niet bezienswaardig, het drinken/eten in het restaurant niet goed?
Wie heeft de stap gewaagd en wil er iets over zeggen?
Ik ben benieuwd, ook omdat we over een paar weken zelf in Vancouver zijn en overwegen wat te doen.
Groet, Ine
|
|
|
Post by Jos on Apr 24, 2017 8:25:21 GMT
Hoi Ine,
Wat ik gehoord/gelezen heb is het uitzicht overdag niet zo spectaculair voor de entreeprijs van 17,50 CAD, maar als het donker is weer wel! Ik ben daar zelf nog nooit naar boven geweest en kan dus niet uit eerste hand vertellen, maar omdat deze toren niet het hoogste gebouw is kijk je niet echt "over" de stad heen De nachtfoto's die ik gezien heb zijn echter wel erg mooi en in de zomer is de toren tot 22.30 uur open. Een kaartje is de hele dag geldig, dus kan je zowel overdag even kijken als 's avonds nogmaals naar boven gaan.
Jos
|
|
|
Post by Rentia on Apr 24, 2017 15:41:40 GMT
Hoi Ine,
In het verleden een keer gedaan, mooie zonnige heldere dag en een spectaculair uitzicht. Neem de moeite niet als het regent aangezien je dan niet veel zal zien.
Rentia
|
|
|
Post by Kietree on Apr 24, 2017 16:08:00 GMT
Hoi Rentia en Jos, Dank je wel voor jullie reacties. We zullen ter plekke bekijken welk weer we die zondag hebben. Als het onbewolkt is en we kunnen terecht om te eten 's avonds is het misschien wel leuk om te doen. Diepte-investering . Groet, Ine
|
|
|
Post by John on Apr 25, 2017 1:35:47 GMT
Hoi Ine,
misschien is het leuker om tijdens een heldere dag Grouse Mountain op te gaan met de gondola. Mooi uitzicht over Vancouver.
Groetjes,
John
|
|
|
Post by Jos on Apr 25, 2017 10:03:34 GMT
Vorig jaar zowel Grouse Mountain als Cypress Mountain op geweest en het uitzicht vanaf die plekken op de stad is inderdaad erg mooi! Ik had niet het beste weer die dag voor de mooiste foto's, maar je moet ook daar een beetje geluk hebben. Aan de oostkant van de stad heb je nog Burnaby Lake/park en vanaf die kant heb je ook een mooi uitzicht over de stad.
Jos
|
|
|
Post by robert on Apr 25, 2017 18:01:50 GMT
Vorig jaar zowel Grouse Mountain als Cypress Mountain op geweest en het uitzicht vanaf die plekken op de stad is inderdaad erg mooi! Ik had niet het beste weer die dag voor de mooiste foto's, maar je moet ook daar een beetje geluk hebben. Aan de oostkant van de stad heb je nog Burnaby Lake/park en vanaf die kant heb je ook een mooi uitzicht over de stad. Jos Als ik je (met het mes op de keel ) zou vragen als je maar tijd hebt/wil maken voor 1, Grouse Mountain of Cypress Mountain, welke je dan zou prefereren, welke van de 2 zou je dan kiezen en waarom (uitzicht, wandelmogelijkheden boven, drukte of andere parameters)?
|
|
|
Post by Jos on Apr 25, 2017 19:38:54 GMT
Met of zonder mes op de keel zou mijn eerste keuze altijd zijn: Grouse Mountain! Omhoog met de kabelbaan naar het basis plateau en daar is het een en ander te zien en ook 2 Grizzly's die daar wonen. Met de volgende kabelbaan naar het bovenplateau en daar heb je nog een uitkijktoren in de windmolen en met mooi weer een prachtig uitzicht. Vanaf Cypress Mountain kan je heerlijk wandelen en halverwege omhoog heb je al een mooi uitkijkpunt over de stad. Ander voordeel van het rijden naar Grouse is dat je daar ook de Capilano suspension bridge hebt om eveneens te bezoeken, net als de stuwdam bij Grouse zelf. Als je weinig tijd hebt, bijvoorbeeld onderweg vanuit Vancouver naar Whistler, is het oprijden van Cypres een optie tot het eerste uitkijkpunt en daarna weer naar beneden en verder op hwy99 en dat kost in totaal nog geen kwartier.
Jos
|
|
|
Post by Kietree on Apr 27, 2017 12:49:27 GMT
Hoi Ine, misschien is het leuker om tijdens een heldere dag Grouse Mountain op te gaan met de gondola. Mooi uitzicht over Vancouver. Groetjes, John Hoi John, Grouse Mountain willen we ook bezoeken in onze vakantie maar niet op onze aankomstdag in Vancouver. We willen die middag/avond beetje in de buurt van hotel blijven dus in de stad. We laten het afhangen van het weer en onze zin. Maar als we op een later tijdstip toch naar Grouse Mountain gaan om oa van het uitzicht over Vancouver te genieten is Vancouver Lookout dubbelop. Bedoel je dat? Groet, Ine
|
|
|
Post by John on Apr 28, 2017 1:53:31 GMT
Hoi Ine,
nee hoor, beiden kunnen uiteraard prima. Voor Grouse Mountain heb je inderdaad iets meer tijd nodig.
Groetjes,
John.
|
|
|
Post by jet on May 4, 2017 21:37:38 GMT
De Lookout in een ver verleden (2001) gedaan, maar heeft geen indruk achter gelaten. Inmiddels staan er veel meer hogere gebouwen in d stad en of er nog veel uitzicht is vraag ik me af. De toren van Calgary is daarentegen wel leuk om te doen, vooral vanwege de glazen bodem, haha, uitzicht ook niet heel spectaculair, maar met helder weer kijk je wel tot aan de Rockies.
Voor een mooi uitzicht bij nacht kan je ook 's avonds Cyprus Mountain eens oprijden. Op enig moment heb je diverse bochten en je ziet vanzelf waar je kan staan en uitzicht hebt. Prachtig zicht over downtown, de stad en baai met al zijn lichtjes.
|
|