|
Post by veronique on Jun 26, 2017 20:31:17 GMT
Wij rijden binnenkort vanuit Edmonton naar Jasper, waar we 2 overnachtingen hebben. Wat is de moeite waard om voor te stoppen? Ik dacht dat de Pocahontas coal mine trail misschien leuk was, maar de reviews zijn niet echt lovend.
Weet iemand een leuke picknick plaats of korte trail op deze weg richting Jasper? Of gewoon doorrijden, genieten van de mooie weg en pas stoppen bij Maligne canyon?
Zijn er trouwens ook wat restaurants langs de doorgaande routes in Jasper te vinden of moet je zorgen dat je altijd wat te eten bij je hebt?
|
|
|
Post by Marjolein on Jun 26, 2017 23:29:40 GMT
Geen ervaring met de Pocahontas coal mine trail, maar je komt langs de Miette Hot Springs en zou daar kunnen stoppen voor een plons. Niet mijn favoriete hot springs, maar als eerste ervaring niet verkeerd.
Jammer dat je maar twee nachten in Jadper hebt, want dat houdt in dat je maar een volle dag hebt. De bezienswaardigheden in Jasper liggen voor het grootste deel buiten de plaats zelf en je hebt nogal wat tijd nodig om er heen te rijden .
Maligne Canyon en Maligne Lake liggen niet aan de toegangsweg naar Jasper, er is een aparte weg nasr deze bestemmingen.
En nee, je zult ondervinden dat je onderweg geen café's en uitspanningen tegen komt, zoals in Europa. Er is een restaurant/gift shop bij zowel Maligne Canyon als Maligne Lake, maar niets er tussen in. Hetzelfde geldt voor de weg naar Edith Cavell. Ik ben daar in geen jaren geweest, maar destijds was er geen restaurant of zo, datzelfde geldt voor de Athabasca Falls.
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jun 27, 2017 4:46:58 GMT
Hallo Veronique,
Als je vanuit Edmonton komt kan je in Hinton nog boodschappen doen bij de Safeways / Walmart en ik zou er ook tanken. Eenmaal in het park zou je bij de palisades picnic area ( ligt aan de 16) de picnic kunnen doen maar je kan ook doorrijden naar de afslag voor de Maligne lake road en dan naar lake Edith en Annette ( de brug over en dan naar rechts ) om daar aan één van de meren te picnic-en als het mooi weer is kan je in Annette ook zwemmen. Aansluiten kan je dan Maligne canyon en Maligne lake bezoeken.
Gr. Tom
|
|
|
Post by veronique on Jun 27, 2017 17:22:36 GMT
Bedankt voor de tip, dan kunnen we in Hinton een koelbox en proviand inslaan.
Helaas heb ik een overnachting in Jasper moeten inleveren omdat we het niet zien zitten om vanuit het vliegtuig direct zo'n 4 uur naar Jasper door te rijden. We zouden daar dan tegen 22.00u aankomen. Met 2 kinderen en het feit dat je bioritme nog in standje NL staat, niet heel fijn denk ik... We willen daarom de volgende dag vroeg vertrekken.
Is Jasper Lake met de sand dunes nog een aanrader? Zijn deze langs de 16 te vinden of moet je daarvoor een stuk hiken?
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jun 27, 2017 17:54:29 GMT
Jasper lake is direct langs de weg en dat is voor de kinderen wel leuk want het meer is heel ondiep dus het leent zich goed voor ff de benen strekken en pootje baden.
Gr. Tom
In Hinton zit de Safeways en de Walmart ook gelijk langs de 16 (vlak voordat je Hinton weer uit rijdt) dus makkelijk te vinden. Er zit tussen de Walmart en de Safeways ook een dollar store wat misschien leuk is en er zit een Canadian tire dus een goed moment om nog in te slaan want in Jasper is alles duurder.
|
|
|
Post by veronique on Jun 27, 2017 20:58:48 GMT
Vanuit Jasper gaan we over de Icefields Parkway naar Banff.
We stoppen bij de Athabasca falls en willen uiteraard ook de gletsjer zien en het liefst er zo dicht mogelijk bij komen. Moeten we hiervoor naar Sunwapta Lake of is de gletsjer vanaf een parkeerplaats aan de highway ook te zien? Waar begint de wandeling naar de teen van de gletsjer, dus niet de tour met de bussen. De Glacier Skywalk slaan we over.
|
|
|
Post by jet on Jun 27, 2017 22:06:32 GMT
De wandeling begint tegenover het Icefield Center. Ik meen me te herinneren dat er een 'eigen' parkeerplaats voor was, bereikbaar vanaf de doorgaande weg en anders parkeren op het grote parkeerterrein van het Icefield Center. Het zal er wel enorm druk zijn, ga vooral niet naar het selfservice restaurant, zelfs niet voor een bakkie koffie! De displays beneden zijn wel de moeite waard om even tijd voor te maken. Mocht je het zo kunnen plannen dat je hier in de avond bent dan is het restaurant (na 18.00uur) aan te bevelen, lekker eten voor normale prijzen en met een tafel aan het raam een fantastisch uitzicht op de gletsjers. Bovendien is het er dan zo rustig en stil dat je tijdens de wandeling het ijs kan horen kraken.
|
|
|
Post by Marjolein on Jun 27, 2017 23:01:15 GMT
Of horen smelten;)
De wandeling naar de teen can de gletsjer neemt elk jaar langer in beslag, helaas. Tijdens de wandeling kom je borden tegen waar de gletsjer was zoveel en zoveel jaar geleden en helaas smelt het nog steeds. Ik weet net hoe oud je kinderen zijn. maar het is toch een aardige hike naar het begin van de gletsjer. Mocht je het toch willen doen, zorg ervoor dat je goede (klim)schoenen aan hebt en een fleece jack bij je. Zelfs als het in Jasper 30 graden zou zijn, is het veel kouder op de Columbia Icefields, meestal met een stevige wind die over het ijs waait. Ik heb vrouwen naar boven zien lopen op hoog gehakte sandalen en flip flops, maar ik raad het zeker niet aan!
|
|
|
Post by Jos on Jun 28, 2017 18:46:35 GMT
Hahaha! Precies wat ik ook meegemaakt heb. Die koude wind vanaf het ijs voel je zeker en aan de kant van de Gletsjer heb je ook een parkeerplaats en het is toch nog wel een stukje lopen tot de rand van het ijs en een jas is zeker geen luxe op dat moment. Onderweg weinig eettentjes langs de doorgaande routes van/naar Jasper inderdaad, maar bij een aantal bezienswaardigheden zijn er wel eetgelegenheden aanwezig.
Jos
|
|
|
Post by veronique on Jun 28, 2017 18:52:16 GMT
Dat het er koud zou zijn, verbaast mij niets! Je zult ons niet op slippertjes uit de auto zien stappen. Ben al een hele laagjes garderobe aan het samenstellen😆 Bedankt voor de tips!
|
|
|
Post by robert on Jun 28, 2017 19:17:06 GMT
Die Miette hotsprings, wat is de beste tijd qua bezoek als jet niet als haringen in een ton wil liggen?
's avonds is natuurlijk prachtig, na een hike en (hopelijk) laagstaande zon, maar is het dan niet ook erg druk? Zit hier niet verschil in doordeweeks of weekend (half Augustus)?
|
|
|
Post by veronique on Jun 28, 2017 19:37:05 GMT
In Jasper willen we een wildlife tour doen.
Welke tourcompany is aan te raden die het een beetje persoonlijk houdt, dus waarbij je niet in een erg grote groep mee op pad gaat?
|
|
|
Post by Marjolein on Jun 29, 2017 3:38:56 GMT
Die Miette hotsprings, wat is de beste tijd qua bezoek als jet niet als haringen in een ton wil liggen? 's avonds is natuurlijk prachtig, na een hike en (hopelijk) laagstaande zon, maar is het dan niet ook erg druk? Zit hier niet verschil in doordeweeks of weekend (half Augustus)? moeilijk in te schatten. Wij zijn laat in de middag geweest en het was toen niet superdruk, maar dat is een aantal jaren geleden. Misschien dat 's morgens een idee is? Die laagstaande zon kon nog wel eens knap laat in de avond zijn, afhangend van welke tijd van het jaar je gaat (momenteel is het tot bijna 11 uur 's avonds licht, waarschijnlijk iets vroeger in de bergen). hier is de website van de National Park Hot Springs, waar je ook de openingsuren kunt vinden: www.hotsprings.ca/miette-hot-springs Hahaha, ik zit net te kijken naar de openingstijden en dat geeft meteen wanneer het de rustigste tijd is en dat is inderdaad laat in de avond! Het nadeel daarvan is dat je dan in het donker weer terug moet rijden naar Jasper. Van de website: Miette Hours of Operation
*Last admission 1/2 hour before closing time.
June 16, 2017 to Sept 4, 2017
Daily 9:00 a.m. to 11:00 p.m.
Quiet hour:
Monday to Thursday 10:00 p.m. to 11:00 p.m.
Sept 5, 2017 to Oct 9, 2017
Daily 10:30 a.m. to 9:00 p.m.
October 10, 2017 to May 3, 2018
Closed
|
|
|
Post by robert on Jun 29, 2017 7:48:14 GMT
MarjoleinSite had ik inderdaad ook gezien maar gaf me nog niet een goed beeld van drukte over de hele dag heen of drukte doordeweeks vs. weekend, helaas. Google Maps geeft, op de locatie, al wat meer beeld van drukte per dag en tijdstip (in uren verdeeld). Het is vakantie dus de ene keer vroeg op de andere keer tot laat op kan allemaal en het idee om daar 'het licht uit te doen' klinkt wel gaaf. Hoe is die weg om in het donker terug te moeten rijden? Is 17km tot de Yellowhead highway.
|
|
|
Post by jet on Jun 29, 2017 10:59:29 GMT
In Jasper willen we een wildlife tour doen. Welke tourcompany is aan te raden die het een beetje persoonlijk houdt, dus waarbij je niet in een erg grote groep mee op pad gaat? Aan wat voor tour denk je dan? Ik kan eerlijk gezegd weinig bedenken waarvoor je een tour zou willen doen, behalve bv raften of paardrijden. Heb even gegoogled naar aanbieders en vooral wat zij aanbieden. Eerlijk gezegd: dat kan je allemaal zelf doen, heb je geen gids voor nodig! Alle omschrijvingen klinken oneerbiedig gezegd meer voor Amerikanen of Japanners die uit de dure trein komen en geen auto tot hun beschikking hebben of er niet zelf opuit durven. Ga bv zelf in de avond tegen schemering op pad op de Maligne Road en grote kans dat je wildlife tegenkomt.
|
|