|
Post by Marjolein on Jun 29, 2017 12:09:36 GMT
Er is een ook een treinrit die je kunt doen vanuit Jasper, naar een ghost town in BC. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar familie van mij wel en die waren er erg over te sprek
Over de weg naar de hot springs: ik kan me er weinig van herinneren. Over het algemeen zijn de buitenwegen in Canada niet verlicht met straatlampen, maar eenmaal terug op hwy 16 zou het niet zoveel problemen hoeven te geven. Het is de doorgaande weg van Edmonton naar Prince George.
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jun 29, 2017 14:55:28 GMT
In Jasper willen we een wildlife tour doen. Welke tourcompany is aan te raden die het een beetje persoonlijk houdt, dus waarbij je niet in een erg grote groep mee op pad gaat? Je kan met Sundog een wildlife tour doen ( www.sundogtours.com/ ) maar Jet merkt terecht op dat je dat makkelijk zelf kan doen door 's avonds de Maligne lake road te rijden. Daar wordt overdag trouwens ook veel wildlife gespot. Een andere leuke route om 's avonds wildlife te spotten is vanuit Jasper de 93A richting het zuiden te pakken (dat is de weg naar oa Edith Cavell) deze uitrijden tot de Athabasca falls en dan weer terug over de 93 naar Jasper. Gr. Tom
|
|
|
Post by veronique on Jun 30, 2017 10:35:16 GMT
Hoi Jet, Ik zag dat Sundog en Jasper Adventures Wildlife tours aanbieden. " Join a knowledgeable interpretive guide on a "Wildlife Discovery Tour" and learn all about Jasper's many wild mountain animals. Elk, deer, big horned sheep, mountain goats, foxes, coyotes, wolves, moose," etc. Volgens mij vanuit een busje rond half 6 s avonds.
Maar wanneer je zelf een eindje gaat rijden, kom je dan echt dieren tegen?
|
|
|
Post by veronique on Jun 30, 2017 10:40:58 GMT
Ik had niet gezien dat Kendra en Tom ook al hadden gereageerd, sorry...
Maar is de weg naar Edith Cavell niet afgesloten ivm drukte of werkzaamheden?
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jun 30, 2017 10:52:34 GMT
De busjes van Sundog rijden ook op de Maligne lake road voor de wildlife tour en kunnen uiteraard geen garantie geven dat je wildlife te zien krijgt. Hetzelfde geldt uiteraard ook als je zelf op pad gaat. Het scheelt in ieder geval de kosten die je maakt voor zo'n tour en je kan stoppen wanneer je dat zelf wil. Op de Maligne lake road worden regelmatig zwarte beren gespot en ter hoogte van Medicine lake is de kans groot dat je mountain sheep ziet. Op de Maligne lake road mag je max 60 km per uur rijden dus een mooie snelheid om goed om je heen te kijken. 'S avonds is de kans erg groot dat er elk staan te grazen in de berm van de 93 ter hoogte van Whistler en Wapiti (de campgrounds) en ook op het terrein van Beckers chalets komen de elk graag aan de bloemen in de hanging baskets knagen.
Gr. Tom
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jun 30, 2017 10:56:56 GMT
|
|
|
Post by jet on Jun 30, 2017 11:39:48 GMT
Precies wat Tom zegt over de tours en Maligne Lake Road. Wij zagen er Elk, Mountain Sheep en beren.
De 93A is een aftakking van de 93 naar Athabasca. Kijk maar op google maps. Daarin zit dan weer de afslag om naar Mnt Edith Cavell te komen. Die toegangsweg wordt met een slagboom tussen 8.00am-8.00pm gecontroleerd en kan je alleen op als je gereserveerd hebt (dit ivm beperkt parkeren).
|
|
|
Post by veronique on Jul 2, 2017 17:57:16 GMT
We gaan dus gewoon onze eigen tour rijden. Bedankt voor de tips, echt super dat jullie dit forum zo bijhouden! En we zitten ook nog eens in Beckers Chalet😃
|
|
Tom010
Junior Member
|
Post by Tom010 on Jul 2, 2017 18:45:06 GMT
We gaan dus gewoon onze eigen tour rijden. Bedankt voor de tips, echt super dat jullie dit forum zo bijhouden! En we zitten ook nog eens in Beckers Chalet😃 Kunnen julie het lekker in je eigen tempo doen. Beckers chalets is een heerlijke plek om na een dag in het park lekker te relaxen aan de rivier. Wij gaan over 3,5 week weer naar Canada en in Jasper verblijven wij ook bij Beckers. Gr. Tom
|
|
|
Post by robert on Jul 19, 2017 12:29:12 GMT
In Jasper sinds vandaag ook een Fire ban van kracht tot nader order
|
|
|
Post by Marjolein on Jul 19, 2017 23:11:43 GMT
In Jasper sinds vandaag ook een Fire ban van kracht tot nader order Gelukkig!
|
|