|
Post by maarten on Jul 17, 2018 20:03:27 GMT
Beste Canada experts / liefhebbers,
Ik heb al een post over mijn route geplaatst en veel andere routes op dit forum gelezen. Maar ik zit nog met een vraag over de week die we hebben gepland in Banff, Lake Louise en Jasper.
Dag 1: Ophalen camper, Calgary --> Banff Dag 2: Banff Dag 3: Banff Dag 4: Banff --> Lake Louise Dag 5: Lake Louise --> Jasper Dag 6: Jasper Dag 7: Jasper Dag 9: Jasper --> Wells Grey
De eerste dag zullen we niet veel doen (boodschappen, camper installeren, etc.). Ik vind het erg lastig om handige planning per dag te maken. Er is veel te doen. We reizen met onze zoon van 1,5 jaar oud, dus activiteiten zoals varen zitten er niet in. Het zal met name wandelen en rijden worden. We hebben een drager waar hij in kan, dus we kunnen prima wandelen.
Alle tips zijn welkom.
|
|
|
Post by Jos on Jul 17, 2018 21:22:32 GMT
hoi Maarten,
Even voor de duidelijkheid ga ik er van uit dat jouw dag 1 eigenlijk al dag 2 is, want op de dag van aankomst kan je de camper nog niet ophalen. Na het ophalen van de camper, de boodschappen doen en naar Banff rijden is al bijna een volle dag hoor. Dan 2 dagen voor Banff/Kootenay en 1 dag voor Lake Louise, Moraine Lake en Yoho, gevolgd door de rit langs de Icefield parkway naar Jasper en 2 dagen Jasper. Dit is zoals het ( eigenlijk minimaal ) hoort te zijn.
Jos
|
|
|
Post by Marjolein on Jul 17, 2018 23:37:43 GMT
Wat is de vraag?
Je hebt genoeg tijd uitgetrokken voor dit gebied, de meeste mensen doen er korter over ( en doen zich zelf te kort, naar mijn mening)
|
|
|
Post by maarten on Jul 18, 2018 6:54:27 GMT
Dag 1 is inderdaad eigenlijk dag 2. We komen aan en overnachten in Calgary. We kunnen de camper 's ochtends ophalen, maar die dag gaan we behalve boodschappen niets meer doen.
En mijn vragen zijn wat de niet te missing dingen zijn, hoe we dit het beste kunnen combineren in de tijd die we hebben en wat zijn de (on)mogelijkheden met een jong kindje erbij?
|
|
|
Post by Jos on Jul 18, 2018 7:34:49 GMT
Hoi Maarten,
De 2 dagen in/rond Banff zijn een combinatie van rijwerk en wandelingen en de intensiteit hiervan hebben jullie zelf in de hand. Kootenay Park is vooral veel rijwerk tot aan Radium Hotsprings en terug en zowel bij Radium zelf als bij sommige stops is het heerlijk om een stukje te wandelen. Banff is voor mij als basis altijd: Lake Minnewanka-Two Jack Lake loop, Banff town, Sulphur mountain, Bow Falls ( evt incl bezoek chateau )Vermilion Lakes en ook daarin kunnen jullie keuzes maken. Bij Lake Louise kunnen jullie er voor kiezen om ook naar boven te wandelen naar Lake Agnes en misschien zelfs nog verder omhoog en bij Moraine Lake is de Rockpile goed te doen en kunnen jullie ook nog langs de oevers wandelen en in Yoho is Emerald lake en Natural Bridge bij Field en Takakkaw falls dichter bij LL allemaal zonder al te veel wandelwerk goed te doen. Langs de Icefield Parkway liggen veel prachtige sites om te bezoeken en bijna allemaal goed te doen met de kleine in de drager. Ook in Jasper kunnen jullie met betrekkelijk korte wandelingen veel zien en hoeft het allemaal niet al te veel beperkingen op te leveren.
Jos
|
|
|
Post by maarten on Jul 18, 2018 11:56:00 GMT
Hoi Jos,
bedankt weer voor je hulp. Ik ga hier weer verder mee.
groeten,
Maarten
|
|
|
Post by Marjolein on Jul 19, 2018 2:39:13 GMT
Op dag 1 (of dag 2 ) heb je nog tijd om Banff zelf een beetje te verkennen, of naar de Bow Falls te wandelen, die liggen achter het Banff Springs Hotel. Zeg dat je om een uur of 3 in Banff aan zou komen (ik neem het nogal ruim), dan heb je daar nog genoeg tijd voor. I
|
|