|
Post by travelnorth on Dec 26, 2019 20:08:41 GMT
|
|
|
Post by Jos on Dec 26, 2019 20:53:49 GMT
Yep. Ik waarschuw al een paar jaar over de wel zeer commerciële doeleinden die deze toko erop na houdt en eigenlijk verbaast het mij dan ook niet dat dit gebeurd is.... De boete is een goede stap, maar zal dit deze toko ervan gaan weerhouden om door te gaan op de manier waarop ze al jaren hun zaakjes runnen? De tijd zal het leren.
Volgend onderdeel op de lijst wordt wat mij betreft dan het voeren/lokken van Eagles door bepaalde touroperators om ze dichterbij hun boten te krijgen tijdens tours. Hopelijk wordt daar ook sterk tegen opgetreden in de nabije toekomst!
Jos
|
|
|
Post by travelnorth on Dec 27, 2019 10:47:42 GMT
Nu maar hopen dat tour operators deze activiteit niet meer gaan aanbieden. Want die houden het ook in stand
|
|
|
Post by Rentia on Jan 3, 2020 15:48:58 GMT
Wij zijn net terug uit Nederland en hadden wat afspraken met touroperators en er waren er toch een aantal die van niets wisten. Zolang deze tour wordt aangeboden boeken de mensen en wordt het in stand gehouden. Het is nl. niet de eerste keer dat ze een boete hebben gehad.
|
|
|
Post by robert on Jan 6, 2020 20:52:33 GMT
Yep. Ik waarschuw al een paar jaar over de wel zeer commerciële doeleinden die deze toko erop na houdt en eigenlijk verbaast het mij dan ook niet dat dit gebeurd is.... De boete is een goede stap, maar zal dit deze toko ervan gaan weerhouden om door te gaan op de manier waarop ze al jaren hun zaakjes runnen? De tijd zal het leren. Volgend onderdeel op de lijst wordt wat mij betreft dan het voeren/lokken van Eagles door bepaalde touroperators om ze dichterbij hun boten te krijgen tijdens tours. Hopelijk wordt daar ook sterk tegen opgetreden in de nabije toekomst! Jos Ik knip ff dit stukje: Ik denk dat het grote verschil in het risico dat de mens in deze loopt vs een beer in vergelijk met een bald eagle bepaalt dat men daar niks aan doet want dat is toch het primaire argument in dit verhaal
|
|
|
Post by Jos on Jan 8, 2020 10:25:00 GMT
Hoi Robert,
Dat ben ik ook met je eens, maar als ze op de wal voeren en je vanuit de boot op het water naar de beren kijkt en daar niet aan wal komt is er wel degelijk een gelijkenis hierin. In een ander draadje hadden we het over de nadering tot walvissen en dergelijke en waar ze in Canada nog voldoende ruimte houden tot het wildlife gaan ze in andere landen proberen zo dicht mogelijk bij de dieren te komen en ook daar zijn de gevaren aanwezig. Locale wetgeving ondersteund door (inter)nationale wetgeving is hierin hard nodig.
Jos
|
|